“Gangnam Style”, melodia coreeanului Psy a devenit, în doar câteva luni de la lansare, cel mai important export muzical al Coreei de Sud. Însă, mai mult decât succesul în plan artistic, rapperul a reuşit să sporească, brusc, reputaţia internaţională a brandurilor sud-coreene.
Cu mai mult de 406 milioane de vizionări pe YouTube, clipul "Gangnam style" a devenit "viral". Cu toate că versurile nu sunt în limba engleză, Psy a înnebunit fanii din întreaga lume cu stilul său ridicol de-a dansa.
Deşi clipul nu e nici pe departe o strategie de rebranding naţional, "este de-a dreptul folositor", a declarat Ma Young-sam, de la Ministerul coreean de Externe, pentru Washington Post.
Marile branduri coreene sunt în competiţie cu cele americane. Compania Samsung poartă o "bătălie" cu Apple pe piaţa smartphone-urilor, şi, în ultimele trei luni, după lansarea "Gangnam style", a vândut aproape 20 de milioane de telefoane Galaxy SIII.
Pentru alte companii, efectul benefic al clipului este şi mai vizibil. Principalul producător sudcoreean de cosmetice, Amore Pacific, aproape că şi-a dublat vânzările în cazul produselor marcate "Made în Korea".
De asemenea, după ce Psy a devebit celebru cu "Gangnam style", a crescut popularitatea show-urilor de televiziune sud-coreene în celelalte ţări asiatice, spune Jang Te-you, producătorul mai multor emisiuni de divertisment.