Ministerul Transporturilor a elaborat recent un proiect de ordonanta pentru stergerea datoriilor CFR catre stat prin conversia lor in actiuni. Este vorba de o suma uriasa, peste 1 miliard de euro. HotNews.ro a incercat sa afle daca aceasta initiativa are si acordul Comisiei Europene. Reprezentantii CFR SA nu au raspuns la aceasta intrebare, in schimb au spus ca "adoptarea acestor masuri si, implicit, sustinerea financiara din partea statului pentru mentenanta infrastructurii feroviare publice a statului, vor conduce la redresarea economica".
In cazul Oltchim, Romania asteapta si acum avizul Comisiei Europene, desi au trecut aproape trei ani de cand Guvernul a aprobat o operatiune de conversie in actiuni a datoriilor Oltchim fata de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). AVAS a preluat de la Ministerul Finantelor, in 2002, o creanta de 508,6 milioane lei, provenita din executarea garantiilor emise de stat pentru imprumuturile externe contractate de societate.
La ora actuala, CFR SA este inclusa intr-un program de eficientizare economica, agreat de FMI, Comisia Europeana, Ministerul Finantelor si Ministerul Transporturilor.
"In acest scop, CFR SA si-a propus adoptarea unor masuri de redresare economica necesare, care implica eliminarea zonelor generatoare de pierderi, fara perspective de revitalizare economica pe termen mediu si lung, concomitent cu crearea unui cadru legislativ propice asigurarii surselor de finantare pentru intretinerea, reparatiile si investitiile in infrastructura. Adoptarea acestor masuri si, implicit, sustinerea financiara din partea statului pentru mentenanta infrastructurii feroviare publice a statului, vor conduce la redresarea economica. De o astfel de sustinere financiara din partea statului, necesara pentru lucrari de intretinere, reparatii si investitii in infrastructura feroviara pub