Polarizarea politica Cotroceni-Victoria are si consecinte neasteptate. Teorema "clasica" a interpretarilor date politicii romanesti din ultimii patru ani este aceea a unui regim turbulent, mereu pus pe harta, din cauza caruia se pierd si se blocheaza proiectele si se pune frina dezvoltarii. In loc sa slujeasca intereselor natiunii, demnitarii PNL si PDL isi vad de razboiul lor marunt. Mai popular: "in loc sa faca treaba, ei se cearta". Au uitat pentru ce au fost alesi, au in gind numai proiectele personale. Din acest motiv, functionarea institutiilor pare uneori ca se blocheaza de-a dreptul. Da! Asa este, multe oportunitati ramin blocate, dar nu neaparat pentru ca cineva se opune cu adevarat si pune bete-n roate, ci pentru ca, de cele mai multe ori, intilnim incompetenta ori sint zadarnicite tunuri ascunse date banului public. In parte, teoria institutiilor turbulente (sau tulburate) este, de fapt, mai vechea "disolutie a autoritatii statului", adaptata vremurilor de vizionarii de stinga ai societatii romanesti. Trebuie sa atacam serios o asemenea perspectiva alarmista si, de multe ori, falsa. Ultimul exemplu, sedinta CSAT, suspendata de presedinte pentru a cere explicatii despre planurile de dotare cu masini a Politiei romane, arata tocmai ca aceste institutii functioneaza bine. Ce s-ar fi intimplat daca nu o faceau? Am fi avut Logan-uri cumparate cu 70.000 de euro, pagubind bugetul public cu sume imense. Totul ar fi mers uns: ministri, seful Politiei romane ar fi fost acoperiti cu avize si rapoarte legale, toata lumea ar fi tras ceva din comisioane si ar fi mers ca pe roate. Inainte de 2004 era liniste in CSAT, avizele si aprobarile curgeau pe banda rulanta, nimeni nu era interesat sa faca probleme - a se vedea "dotarile" Motorola, afacerea fregatelor, modernizarea MIG-urilor, achizitionarea elicopterelor Puma second-hand. Atunci, nimeni nu a manifestat vreo suspic