de locuri, aparţinând Sălii Palatului. Noroc cu sălile de conferinţe ale hotelurilor, care mai cresc oferta de asemenea spaţii. Cei care fac afaceri în domeniul hotelier spun că turismul de de locuri, aparţinând Sălii Palatului. Noroc cu sălile de conferinţe ale hotelurilor, care mai cresc oferta de asemenea spaţii. Cei care fac afaceri în domeniul hotelier spun că turismul de afaceri este un business care aduce în jur de 15-20% din profitul unui hotel. Ar putea fi loc chiar de mai mult, mai ales că Bucureştiul este o destinaţie de afaceri în continuă creştere. "În câţiva ani, Bucureştiul va deveni cea mai importantă destinaţie turistică de afaceri din sud-estul Europei", potrivit patronatului din turism.
Primele patru centre care activează în industria congreselor şi a reuniunilor din Capitală abia însumează 11.200 locuri, potrivit Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Totuşi, nici acestea nu întrunesc în totalitate standardele internaţionale în materie de organizări de evenimente, explică Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al patronatului din turism. Astfel, cerinţele Asociaţiei Internaţionale a Centrelor de Congrese precizează clar că spaţiile adiacente unei săli mari trebuie să ofere 80% din capacitatea acesteia. Or, Sala Palatului, spre exemplu, deşi are cea mai mare capacitate (4.060 locuri), nu respectă această condiţie.
Organizările de conferinţe aduc 20% din profit
Totuşi, hotelurile de patru şi cinci stele din Bucureşti au asigurate spaţii de calitate pentru organizarea de conferinţe. Octavian Moldovan, Banqueting Manager în cadrul hotelului Howard Johnson Grand Plaza, ne-a declarat că închirierea de săli de conferinţe generează 15-20% din profitul afacerii. Aceasta, în condiţiile în care sezonul de vârf pentru evenimente începe odată cu luna septembrie, în timp ce iulie şi august sunt luni fără activitate spec