Un experiment german a relevat ce fel de angajați aduc fi rma în fruntea topului. Florian Colceag explică în ce constă evaluarea în școlile pentru copii supradotați. Sursa: RĂZVAN PETRESCU
Sistemul de educaţie ar trebui să pregătească elevul în aşa fel încât la intrarea pe piaţa muncii să nu întâmpine mari probleme. De multe ori însă se întâmplă exact pe dos şi asta pentru că şcolarii nu capătă în timpul studiului acele abilităţi de care ar avea nevoie să se descurce în viaţă.
Expertul în educaţie Florian Colceag, spune că s-a făcut un experiment în care câteva firme germane au fost invitate să facă angajări pe baza a trei criterii: IQ-ul care dă posibilitatea de a găsi soluţii, EQ-ului, adică abilitatea de a comunica afectiv şi SQ-ul, fiind acel coeficient spiritual care arată nevoia de a-şi asuma scopuri şi idealuri. „Firmele care au selectat persoane pentru aşa ceva, pe baza acestor caracteristici, au ajuns în fruntea topului”, explică Florian Colceag.
Dacă aceste trei dimensiuni nu i se cultivă copilului din şcoală, el le pierde.
„Din familie nu mai poate să le dobândească pentru că părinţii sunt ocupaţi. Dacă nu le-ai dezvoltat emoţionalitatea pozitivă în şcoală, dacă nu i-ai ferit să devină nişte roboţei, nişte zombi, lipsiţi de orice formă de emoţie atunci ei pot comunica şi rezolva cam toate problemele pe care le au”, mai spune Colceag.
El adaugă că elevii au nevoie de un sistem de educaţie care să-i înveţe să gândească.
Diferenţe de evaluare
Cum învăţământul de stat nu o face, unele şcoli private încearcă să suplinească această lipsă. Colceag explică diferenţele aplicate la evaluare: „Se evaluează ce cunoştinţe a reţinut, cât de bine a înţeles algoritmii pe care trebuie să şi-i însuşească, regulile cu care lucrează sau cuvintele cheie, cât de bine asociază experienţa proprie pe cunoştinţele noi, deci dacă poate aduce o valo