Un nou model, cu cadrul din bambus, a început să fie fabricat de tot mai mulţi producători. Mai uşoare, mai puternice şi mai confortabile, noile biciclete încep să cucerească lumea. Unul dintre cele mai importante avantaje ale construcţiei de biciclete din bambus este faptul că acesta creşte foarte repede. În plus, bambusul poate fi găsit pe orice continent.
Numărul producătorilor care fabrică biciclete din materiale regenerabile este în continuă creştere, potrivit cotidianului „Der Spiegel". Dacă americanul Craig Calfee, considerat maestrul bicicletelor din bambus, a început de ceva vreme această activitate, concurenţii săi sunt mai noi pe piaţă.
Printre aceştia se numără inginerul slovac Brano Meres, ciclistul american Nick Frey, dar şi inginerul german Nicolas Meyer, care a construit o bicicletă de triatlon nu din bambus, ci din cânepă.
O rezistenţă mare la impact
Calfee trebuia să construiască un model de bicicletă care să atragă atenţia la un târg, iar ideea de a face cadrul din acest material i-a venit după ce câinele său, care se juca în curte, a venit la el cu o bucată de bambus. Deşi modelul cu cadru de bambus era prea flexibil, şi-a atins scopul. A atras atenţia.
După întoarcerea de la târg, Calfee s-a retras în atelierul său pentru a continua experimentul. Şi-a dat seama că bambusul are şi dezavantaje, printre care faptul că se rupe uşor. Pentru a rezolva problema, a afumat bambusul şi l-a ţinut la căldură. A acoperit, de asemenea, cânepă şi fibre de carbon cu răşină epoxidică şi le-a folosit pentru a lega tuburile de bambus. Astăzi însă, bambusul trece printr‑un proces de prelucrare de
patru luni înainte de a fi folosit.
După ce a construit mai bine de 100 de cadre, Calfee s-a declarat mulţumit. Verdictul lui: absorbţia vibraţiilor în cazul cadrului de bambus a fost mai bună decât cea a cadrului din fibră de carbon