Este teatrul independent o forma de arta in sine sau doar o trambulina pentru a ajunge in mainstream? Teatrul independent e o conditie de supravietuire pentru un actor tanar? Exista o diferenta fundamentala intre modul cum este inteles teatrul independent in Romania si felul in care se face in alte parti? Cat conteaza banii si cat conteaza lipsa de finantare? Exista o lupta intre teatrul independent si cel institutionalizat sau cele doua ar trebui sa isi dea mana? Dezbaterea "Teatrul independent, incotro?" a deschis, luni dupa-amiaza, prima editie a Festivalului National de Teatru Independent (care are loc la Bucuresti in perioada 4-10 noiembrie). Dezbaterea gazduita de Godot Cafe Teatru si moderata de Catalin Stefanescu si i-a avut ca invitati pe Sanda Manu, Voicu Radescu, George Ivascu, Marius Manole, Radu Afrim, Alice Barb, Chris Simion si Lia Bugnar.
"Aparatorii teatrului independent sustin ca teatrul independent este produsul unei stari de disconfort, produsul absentei sigurantei zilei de maine. E ceva care isi trage seva asta foarte proteica din absenta confortului, dintr-o forma de revolta, dintr-o forma de raspuns la ceea ce vine din partea sistemului si asa mai departe. (...) Teatrul ala care nu te lasa sa te scufunzi intr-o forma de comoditate."
(Catalin Stefanescu, moderatorul dezbaterii "Teatrul independent, incotro?")
Teatru independent = teatru liber
Luni dupa-amiaza, timp de doua ore, actori, regizori sau simpli spectatori, toti iubitori ai teatrului independent, au facut neincapator Godot Cafe Teatru la evenimentul care a deschis prima editie a Festivalului National de Teatru Independent: dezbaterea "Teatrul independent, incotro?".
Daca Voicu Radescu, patronul Green Hours - primul loc din Romania unde s-a facut teatru independent - a pus accentul pe faptul ca teatrul independent inseamna in primul rand