Virgil Mailat, Bere Mures, a incasat aproape 40 mil. euro din vanzarea afacerii din industria berii, infiintata dupa 1990 Multi intreprinzatori romani au preferat sa vanda businessurile create dupa 1990.
Valoarea cumulata a exit-urilor realizate de antreprenori locali a atins 360 mil. euro in primele trei luni ale acestui an, potrivit datelor centralizate de ZF. Cei care au pus bazele unor afaceri precum Bere Mures, LaborMed Pharma, Bengoss, Simcor, Buzesti Business Center sau Curiero au decis ca businessul a ajuns la maturitate si ca a venit vremea ca investitorii financiari sau strategici sa preia fraiele companiilor. De la businessuri incepute dupa Revolutie ei au crescut aceste companii pana la valori ce se apropie sau depasesc 100 mil. euro in domenii precum bere, productia de medicamente sau constructii.
Cu toate ca nu de putine ori adviserii si reprezentantii fondurilor de investitii caracterizau drept "nerezonabile" pretentiile antreprenorilor locali, ei au reusit sa incheie aceste deal-uri cu veterani ai domeniilor.
Toate aceste tranzactii au fost finalizate intr-o perioada in care valoarea activelor romanesti este in scadere, iar atat cumparatorii, cat si vanzatorii sunt in stand-by. Unii analisti, mai pesimisti, vorbesc chiar de o scadere a pietei de fuziuni si achizitii anul acesta.
"Toate tranzactiile finalizate in acest trimestru au fost incepute cu cel putin sase luni inainte si erau intr-un stadiu in care nu se mai putea da inapoi. Pe de alta parte, majoritatea erau strategice, respectiv cumparatorii urmareau un orizont de timp mai lung. Nu am avut tranzactii speculative", este de parere Andrei Diaconescu, partener in cadrul casei de investitii Capital Partners.
Potrivit calculelor ZF, antreprenorii care au castigat cel mai mult din exit-urile derulate in acest inceput de an sunt fostii actionari ai