Daca prim-ministrul Romaniei nu mai pricepe nimic din administratia autohtona, atunci cetateanul din fata ghiseului ar trebui sa fie complet socat. " Sa ma bata Dumnezeu, dar eu nu mai inteleg Daca prim-ministrul Romaniei nu mai pricepe nimic din administratia autohtona, atunci cetateanul din fata ghiseului ar trebui sa fie complet socat. " Sa ma bata Dumnezeu, dar eu nu mai inteleg nimic!", exclama Adrian Nastase, uimit de faptul ca, desi in administratia publica au fost aduse sute de calculatoare, nu numai ca nu au fost dati afara functionarii inutili, ba au fost angajati altii care sa lucreze pe computer. Premierul sublinia astfel - in fata unei sali pline pana la refuz cu prefecti si directori chemati, la Palatul Parlamentului, sa asculte masurile de accelerare a reformei in administratia publica - inertia din sistem. Dar frana principala in calea modernizarii administrative nu o constituie inapetenta pentru uneltele performante, ci chiar politicul, care a transformat o structura aflata, teoretic, in slujba cetateanului, in boala curata pentru acesta. Coruptia, imaginea nefavorabila, recentralizarea, confuzia si improvizatia din politicile publice, aspecte ingrijoratoare enumerate in strategia guvernamentala, reprezinta doar simptomele vizibile ale unui sistem administrativ ros de patima politica. Tabloul clinic este elocvent. El incepe cu prefectul, seful administratiei judetene. Acesta si adjunctul lui, subprefectul, sunt totdeauna numiti de catre guvern, deci pe criterii politice. Dupa fiecare toamna electorala are loc schimbarea de garda in administratia descentralizata, puterea noua instalandu-si propriii oameni la conducerea judetelor, la putin timp dupa instalarea guvernului. Aproape imediat, urmeaza epurarea reprezentantilor fostei guvernari de la sefia directiilor judetene si a regiilor ce apartin statului. Cu toate ca la nivelul serviciilor descentrali