Internetul e un spatiu ofertant pentru comunicarea brandurilor. De la formele mai statice, care sunt e-banner-ele ori site-urile de prezentare, pana la bloguri si spatii destinate jocurilor, mediul online este anuntat ca unul de mare relevanta pentru publicitate de nume de referinta in industrie.
Iar faptul ca din ce in ce mai multa lume petrece cea mai mare parte a timpului mai mult pe internet decat in fata televizorului este de mult o evidenta. Blogurile sunt realmente un spatiu mai intim, in care se poate construi o relatie personala cu brandul, ce faciliteaza socializarea si experientele interpersonale. Deschiderea este ampla, avand in vedere ca 33.000 de bloguri sunt create zilnic la fiecare trei secunde. Iar numarul de experiente este practic nelimitat ca timp, ca spatiu si ca numar de interactiuni posibile.
Televiziunea stagneaza ca mediu, este din ce in ce mai putin ofertanta tocmai pentru ca permite intr-o mai mica masura interactiunea, construirea unei relatii ce poate evolua cu consumatorul.
Semnificativ este faptul ca internetul este un mediu ce poate tine pasul cu evolutia comportamentului consumatorului, cu nevoia lui crescanda de dialog, autonomie si inovatie. Concursurile online, jocurile, spatiile unde consumatorul poate descarca imagini, muzica ori poate vota sunt strategii curente pentru brandurile care au inteles forta acestui mediu.
Dar modul de functionare a spatiului online trebuie bine inteles pentru ca strategiile sa dea rezultate optime.
CAMPANII. Dorin Boerescu, managing director la Speed Promotion, ne-a declarat: "Exista in Romania din ce in ce mai multa deschidere pentru comunicarea online - anul acesta se estimeaza dublarea pietei (de la circa 3 milioane de euro la 5,5-6 milioane) si trendul acesta probabil ca se va pastra pentru inca cel putin trei ani. Companiile au inceput sa inteleaga, pe de-o parte, ca