Desi software-ul piratat este preferat de catre unii utilizatori pentru a economisi bani, unul din trei consumatori risca sa isi infecteze device-urile cu malware, in timp ce trei din zece companii se expun aceluiasi risc, potrivit unui nou studiu comandat de catre Microsoft, cel mai mare producator de solutii software si realizat de catre IDC, unul dintre cele mai mari companii de cercetare din lume.
Studiul arata ca, la nivelul consumatorilor,aceasta vulnerabilitate duce la pierderea a 1,5 miliarde de ore si a 22 de miliarde de dolari pentru identificarea malware-ului, repararea si recuperarea datelor in urma infectarii, in timp ce costurile combaterii consecintelor unui atac cibernetic pentru companiile din intreaga lume se ridica la 114 miliarde de dolari.
Potrivit studiului, in afara programelor fara licenta preinstalate pe computere, 45% din software-ul piratat este descarcat de pe Internet,78% din programele descarcate de pe website-uri sau retele P2P includ spyware, in timp ce 36% contin troieni si adware.
„Exista pericole iminente la care consumatorii si companiile care utilizeaza software contrafacut se expun. Unii utilizatori aleg programe contrafacute pentru a economisi bani, dar malware-ul care vine odata cu aceste programe genereaza o presiune financiara si emotionala atat asupra companiilor, cat si a utilizatorilor obisnuiti”, a declarat John Gantz, cercetator sef in cadrul IDC.
Infectarea software-ului piratat cu malware periculos este o noua metoda prin care infractorii spioneaza utilizatorii de PC care nu sunt constienti de pericolul potential.
Cercetarea IDC exploreaza, de asemenea, volumul surprinzator de instalari de software facute de catre utilizatori pe computerele detinute de companii, dezvaluind astfel o noua metoda prin care business-urile sunt expuse la riscurile date de programele contrafacute.
Des