Comisia Europeană (CE) ia măsuri pentru a oferi turiştilor o mai bună protecţie prin modernizarea normelor UE privind pachetele de servicii pentru vacanţe, se arată într-un comunicat al Reprezentanţei CE în România.
Până în prezent, protecţia oferită turiştilor s-a întemeiat pe dispoziţiile Directivei din 1990 privind pachetele de servicii pentru călătorii, vacanţe şi circuite. Aceasta garantează o protecţie cuprinzătoare a consumatorilor care rezervă pachete prestabilite de servicii pentru vacanţe, în cadrul cărora sunt combinate mai multe servicii, cum ar fi zborul, cazarea la hotel sau închirierea unei maşini. Această protecţie include dreptul de a primi toate informaţiile necesare înainte de semnarea contractului, certitudinea că există o parte care îşi asumă răspunderea pentru executarea tuturor serviciilor incluse în pachet şi garantarea repatrierii în cazul falimentului unui operator de turism.
"Reforma intervine pe fondul unei transformări fundamentale a pieţei turismului: cetăţenii sunt din ce în ce mai activi în a-şi adapta vacanţele astfel încât să corespundă cât mai bine exigenţelor lor specifice, în special preferând să recurgă la internet pentru a combina diferite formule turistice mai degrabă decât să aleagă dintr-un catalog un pachet prestabilit de servicii", se mai arată în comunicat.
Potrivit CE, normele în vigoare sunt dificil de aplicat în era internetului, în care consumatorii rezervă din ce în ce mai des online pachete personalizate (de la un singur operator sau de la mai mulţi operatori între care există legături comerciale), ceea ce conduce la o situaţie în care cumpărătorii nu ştiu dacă pot beneficia de protecţie, iar comercianţii nu au o viziune clară asupra obligaţiilor care le revin. Prin urmare, revizuirea actuală a dispoziţiilor din 1990 vizează în principal adaptarea la era digitală a Directivei privind pachetele de s