Şoseaua care leagă Kolasin de Podgoriţa, care continuă apoi de-a lungul Coastei Mării Adriatice, este cunoscută ca fiind una de mare risc, mai ales în condiţii meteo nefavorabile. Dar, în acelaşi timp, este şi foarte circulat, în special vara, când sute de mii de turişti vizitează regiunea. Aceeaşi destinaţie o aveau şi pasagerii autocarului răsturnat duminică seara aproape de Podgoriţa, însă 19 dintre aceştia au murit, iar alţii 28 răniţi. Canionul Moraca este străbătut de o şosea cu doar două benzi. Cu toate că E 65 are o lungime de doar 68,9 kilometri pe teritoriul Muntenegrului, numeroase accidente au avut loc în această zonă, drumul fiind presărat cu tuneluri foarte înguste. E 65 va fi înlocuit, potrivit planurilor guvernamentale, cu o autostradă modernă. Acest drum este înconjurat de un peisaj splendid, însă este foarte aglomerat şi îngust, unele porţiuni de şosea fiind atât de strâmte încât două maşini îşi fac loc cu greuuna pe lângă cealaltă, potrivit presei locale. Muntenegru este una dintre cele mai periculoase ţări europene în ceea ce priveşte traficul rutier. Potrivit unui raport întocmit de ONU, în 2011, Muntenegru este depăşită doar de Rusia, care are un raport de 25,2 morţi la 100.000 de locuitori în accidente rutiere, de Lituania (22,4 decese pe şosele) şi de Ucraina (21,5). În Muntenegru, rata mortalităţii în accidente rutiere este de 20,4 la 100.000 de locuitori. Condiţiile de trafic din fosta republică iugoslavă sunt foarte proaste, mai ales în zonele rurale. Drumul European 65, pe care s-a produs şi tragedia rutieră în care şi-au pierdut viaţa 18 români şi alte câteva zeci au fost răniţi, este cunoscut pentru periculozitatea sa. Şoseaua unde a avut loc accidentul este singura care face legătura între sudul şi nordul ţării şi se numără printre cele mai periculoase drumuri din Muntenegru. Potrivit agenţiei de ştiri MINA, acesta este cel mai grav a