In Romania, penetrarea Internetului a crescut constant in ultimii ani, atingand 53% la nivel national si 63% la nivel urban in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani in aprilie 2013. In acelasi timp, apetitul romanilor pentru tablete si smartphone-uri este in continua crestere.
Vanzarile au cunoscut o importanta tendinta ascendenta in ultimii ani, smartphone-urile ajungand la o pondere de 25% din totalul pietei de telefoane mobile in unitati in 2012, iar numarul de tablete vandute a crescut de aproape 5 ori in 2012 fata de 2011.
Aceste evolutii incep sa isi puna amprenta nu doar asupra stilului de viata al consumatorilor, ci si asupra comportamentului lor de cumparare. Daca pana nu de mult magazinele si mediile traditionale de comunicare erau principalele surse de informare in vederea luarii deciziei de cumparare, in prezent Internetul este utilizat pe scara larga.
Un studiu desfasurat de GfK Romania pe un esantion reprezentativ pentru populatia urbana utilizatoare de Internet, cu varste intre 15 si 45 de ani, releva rolul important al Internetului in redefinirea comportamentului de cumparare. 70% dintre cei chestionati declara ca Internetul a devenit un instrument de cumparare foarte util, iar 44% mentioneaza ca retelele sociale au devenit la fel de importante ca si alte surse de informatii pentru a face cele mai bune alegeri de produse.
“Accesarea site-urilor de comparare a preturilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor si a recenziilor altor cumparatori, schimbul de informatii din retelele sociale, toate acestea sunt activitati desfasurate din ce in ce mai mult in vederea luarii celei mai bune decizii de cumparare, care sa aduca cea mai mare valoare cumparatorului. Astfel, accesul la surse multiple de informare ne transforma pe toti in cumparatori mult mai implicati si mai exigenti, mai dificil de multum