Vanzarile cumulate ale primelor 100 de companii globale de tehnologie au inregistrat un declin de 1% in trimestrul al doilea 2013 versus trimestrul al doilea 2012, ajungand la 616 miliarde de USD — in scadere pentru al doilea trimestru consecutiv
Cererea in scadere pentru produsele si serviciile traditionale este compensata de dezvoltarea rapida a unor mega-tendinte inovatoare: mobile-social-cloud, analizele big data si modificarile tehnologice accelerate
In pofida cresterilor puternice si a investitiilor facute pentru dezvoltarea mega-tendintelor din tehnologiile mobile, sociale, cloud si analizele big data cresterea agregata anuala a vanzarilor pentru primele 100 de companii globale de tehnologie a inregistrat valori negative in T2 2013, pentru al doilea trimestru consecutiv. Aceste rezultate sugereaza ca, desi perspectivele macro-economice se imbunatatesc, mai ales in economiile dezvoltate, cererea clientilor se orienteaza tot mai accelerat catre tehnologiile de ultima generatie, cum ar fi smart mobility si tehnologiile cloud, afectand negativ cererea pentru produsele si serviciile traditionale.
In conditiile in care unele dintre cele 100 companii de top ocupa si pozitiile de lideri in inovare, intr-unul sau mai multe dintre mega-tendinte, majoritatea celorlalte companii sunt nevoite sa tina pasul cu inovatiile acestor companii. Mai mult, toate se confrunta cu "dilema inovatorului" de a decide cand, cum si cat de repede sa treaca la noile produse si servicii inovatoare si sa renunte la cele extrem de profitabile, dar din ce in ce mai depasite. Prin urmare, inovarea in linie cu mega-tendintele se traduce in perturbarea liniillor existente de produse si a modelelor de afaceri. Cu toate acestea, companiile continua sa investeasca in si sa-si plaseze pariurile pe mega-tendintele emergente care domina peisajul tehnologiei.
In acelasi timp, comp