Dacă la finele anului trecut ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, promitea românilor că vor putea merge către mare pe Autostrada Soarelui, realitatea din prezent o contrazice. Posibila reziliere a contractului dintre minister şi constructorul tronsonului Cernavodă-Medgidia lasă în aer data de finalizare a A2.
Astăzi, Emil Boc a declarat, în cadrul emisiunii "După 20 de ani" de la ProTV, că ministerul Transporturilor a decis să ia "taurul de coarne". "Se pare că Ministerul Transporturilor a luat taurul de coarne - şi pentru asta eu îi felicit, că nu mai stau în această lâncezeală, să negocieze la nesfârşit cu un constructor care nu îşi face treaba şi nu intră în termene - să rezilieze contractul. Şi atunci, probabil, că va fi o întârziere pe un anumit tronson din această autostradă", a spus premierul.
Citeşte şi:
Lelia Munteanu: Emil Talent
Claudiu Pândaru: 839 de zile cu Emil Boc
Toate tunurile pe francezii de la Colas
Cel mai probabil, constructorul la care face referire Emil Boc este compania Colas SA. Recent, şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, evoca posibilitatea ca firmei franceze care se ocupă de tronsonul Cernvodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui să-i fie reziliat contractul de circa 224 de milioane de euro pentru refuzul de a lucra. Tronsonul are circa 20 de kilometri, iar contractul a fost câştigat de Colas în noiembrie 2008.
De altfel, Colas SA se numără printre companiile cărora autorităţile române le impută cele mai mari sume de bani. Pentru oprirea lucrărilor de către Inspectoratul de Stat în Construcţii pe tronsonul Cernavodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui, CNADNR solicită penalităţi de 13.200.000 de lei (circa 3,1 milioane de euro), potrivit datelor furnizate recent de CNADNR la solicitarea gândul. Ministerul pretinde aceluiaşi constructor încă 6.403.290 de lei (aproximativ 1,5 milioane