Recenta premieră de dans montată pe scena Operei Na- ţionale din Bucureş ti, Tango şi Radio and Juliet, a fost o adevărată provocare pentru toţi interpreţii şi toţi au răspuns excelent acestei provocări.
Balerinii care au pus deplin în valoare, în prima pare a acestui an, stilul pur şi abstract clasic al lui George Balanchine sau pe cel neoclasico-modern al lui Ioan Tugearu, au fost confruntaţi de astă dată, în cele două piese montate acum de Edward Clug, cu un stil modern pe care nu l-au mai abordat până în prezent, paleta lor interpretativă diversificându-se astfel spectaculos.
Născut în România şi format la Şcoala de Coregrafie din Cluj- Napoca, pe care a terminat-o în 1991, Edward Clug a devenit în acelaşi an solist al Baletului Teatrului Naţional din Maribor, Slovenia, iar peste patru ani şi coregraf, pentru ca în prezent să fie şeful compartimentului de balet al acestui teatru. Dar cariera sa s-a extins, între timp, internaţional, recunoscută ca atare printr-o serie de premii obţinute la Concursuri Internaţionale din Bulgaria, Japonia sau Croaţia. Reprezentative pentru efervescenţa sa creativă pot fi socotite, de exemplu, chiar realizările sale din acest ultim an, 2010, în care a montat nu numai la Maribor, dar a fost invitat şi la Essen, la Graz şi la Mariinski Ballet din Sankt Petersburg, pentru ca să încheie anul montând, pentru prima oară, şi în ţara sa de origine.
Dintre creaţiile sale, coregraful a ales să pună în scena la Bucureşti, două piese, care s-au bucurat deja de mult succes. Prima, Tango, realizată pe un colaj din muzică de Astor Piazzola, Goran Bregovic (un colaborator îndrăgit al său), René Dupéré, Michael Portal, Jean- Mark Zelwer, Hugo Diaz şi Gardel- Le Pera, a fost şi prima sa creaţie, din 1998, şi totodată primul său succes, care l-a impus la Maribor, în noua sa postură de coregraf. Spectacol de aut