Clienţii nemulţumiţi ai Băncii Comerciale Române (BCR) au demarat procedurile judiciare pentru eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, se arată într-un comunicat al Societăţii Civile de Avocaţi (SCA) Piperea şi Asociaţii, care precizează că 362 de persoane au dat în judecată BCR pentru modificarea a 409 contracte de credit.
Ca urmare a lipsei totale de reacţie a BCR faţă de solicitările consumatorilor de modificare a contractelor de credit, în sensul eliminării clauzelor abuzive, luni, SCA Piperea şi Asociaţii a depus la Tribunalul Bucureşti cererea de chemare în judecată împotriva BCR, prin care clienţii nemulţumiţi ai băncii solicită instanţei constatarea caracterului abuziv şi implicit nulitatea a mai multor clauze din contractele de credit.
Este vorba despre clauze care permit băncii stabilirea în mod unilateral a cuantumului dobânzii, precum şi clauze care reglementează perceperea unor comisioane de administrare lunar la valoarea iniţială a creditului, de urmărire riscuri lunar la valoarea iniţială a creditului şi de percepere a unui comision de acordare a creditului. De asemenea, instanţa este solicitată să constate caracterul abuziv şi al clauzelor care permit BCR declararea scadenţei anticipate a creditului dacă valoarea garanţiilor constituite de consumator scade sub valoarea creditului rămas de plată.
Primul termen de judecată a fost fixat pe data de 24 octombrie 2011. Numărul total al clienţilor care au dat în judecată BCR este de 362, printre aceştia fiind persoane care solicită modificarea chiar a patru contracte de credit încheiate cu banca.
Concomitent cu această acţiune, s-a depus şi o cerere de ordonanţă preşedinţială prin care se solicită suspendarea de la plata ratelor pe perioada judecării litigiului pe fondul cauzei. Primul termen de judecată pentru această cerere a fost fixat pe