In primele zece zile dupa ce Apple a deschis magazinul App Store pentru iPhone, clientii au descarcat mai mult de 25 de milioane de aplicatii cautand de la jocuri ca “Super Monkey Ball” pana la instrumente de genul hartii de metrou a New York-ului, scrie International Herald Tribune.
Totul a fost de-a dreptul socant, nu doar pentru ca numarul a fost asa de mare, dar si din pricina faptului ca utilizatorii au si folosit aceste aplicatii.
Consumatorii au fost frustrati de cat de putin control au avut pentru descarcarea de pe telefoanele mobile a aplicatiilor in transporturile aeriene din Statele Unite. Dar in ultimele noua luni transportatorii, dezvoltatorii de soft-uri si producatorii de telefoane au adoptat o noua atitudine in deschiderea fata de consumatori.
Verizon Wireless a anuntat in noiembrie ca va deschide reteaua sa catre orice producator ce va crea un telefon mobil compatibil cu reteaua sa, iar aceasta initiativa a fost deja salutata de cateva companii producatoare de astfel de dispozitive. Compania spera sa anunte noi telefoane in urmatoarele luni. Cand Nokia, cel mai mare producator de telefoane din lume, a preluat in totalitate Symbian, cel mai popular sistem de operare pentru celulare, a acceptat sa creeze soft-uri cu alti producatori de telefoane, informeaza International Herald Tribune.
Luni, Fundatia LiMo, o alianta a companiilor ce promoveaza un sistem de operare rival deschis pentru toti producatorii de aparate wireless, a anuntat sapte noi telefoane mobile care vor folosi acest sistem, ridicand numarul acestora la 21.
Ca si Verizon, AT&T a facut aceeasi promisiune, ca isi va deschide retelele. Insa presiunea pe AT&T vine din partea companiei Apple, cu care se afla in parteneriat pentru iPhone. AT&T nu are niciun control asupra aplicatiilor descarcate de la iPhone, pe care AT&T le ofera in exclusivitate. Dar prolifer