Magistraţii Curţii Constituţionale a României (CCR) au admis ieri excepţia de neconstituţionalitate a art. 31, alineatele 3,4,7,8 şi 9 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, invocată de Comisia locală de fond funciar Sălătrucu, într-un proces împotriva prefectului judeţului Argeş, în calitate de preşedinte al Comisiei judeţene de fond funciar, Sf. Mănăstire Văleni şi Regia Naţională a Pădurilor – Direcţia Silvică Piteşti.
Magistraţii Curţii Constituţionale a României (CCR) au admis ieri excepţia de neconstituţionalitate a art. 31, alineatele 3,4,7,8 şi 9 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, invocată de Comisia locală de fond funciar Sălătrucu, într-un proces împotriva prefectului judeţului Argeş, în calitate de preşedinte al Comisiei judeţene de fond funciar, Sf. Mănăstire Văleni şi Regia Naţională a Pădurilor – Direcţia Silvică Piteşti.
UTILITATE PUBLICĂ. Curtea Constituţională a stabilit că prevederile găsite neconstituţionale reglementează un transfer gratuit de proprietate privată a statului către persoane fizice sau juridice private, în condiţiile în care instituţia exproprierii se referă la o cauză de utilitate publică. Tot legat de Legea 1/2000, CCR a găsit neconstituţional şi art I pct. 13 din Legea 400/2002 pentru aprobarea OUG 102/2001. Instanţa a constatat că sînt anticonstituţionale, deoarece "reglementează trecerea silită a unui drept de proprietate din patrimoniul unei persoane juridice în patrimoniul unor forme asociative ale foştilor grăniceri de acum 300 de ani, fără ca acestea să