“Anul acesta va fi unul hotarator pentru industria portabilelor. Ne asteptam ca piata de laptop-uri sa scada cu 10% in acest an din cauza succesului de care se bucura tabletele. S-a creat un focus al clientilor pe terminalele mobile tip tableta mai accesibile decat laptop-urile, principalele produse “canibalizate” fiind aici portabilele entry-level cu preturi chiar si de pana la 4.000 de lei”, a declarat Lucian Radulescu, country manager Sony in Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
El a precizat ca obiceiurile de consum si tendintele care au determinat acest “swich” in optiunea de achizitie a cumparatorilor a condus la o “canibalizare” a portabilelor entry-level, domeniu care asigura aproximativ 90% din vanzarile totale de laptop-uri, 10% fiind reprezentata de vanzarea de echipamente premium, conform datelor Sony Romania.
Pentru acest an, Sony tinteste o cota de piata de 5% pe piata totala de portabile, avand o prezenta puternica in special pe segmentul premium de laptop-uri, asa-numitele ultrabook-uri sau dispozitive hibrid (laptop-tableta), domeniu pe care concureaza cu rivalii de la Lenovo, Apple, HP sau Dell.
Seful Sony in Romania a precizat ca segmentul premium de laptop-uri nu a fost si nu va fi influentat de scaderea vanzarilor din piata, dar apreciaza ca in lunile care urmeaza, posibil chiar si in 2014, acest domeniu nu va cunoaste o evolutie spectaculoasa si va reprezenta in continuare circa 10% din totalul pietei.
“Vanzarile premium nu vor creste spectaculos in perioada de iarna. Atat Black Friday cat si vanzarile din perioada Sarbatorilor de Craciun sunt destinate in special consumatorilor obisnuiti si mai putin vanzarii de echipamente premium”, spune seful Sony, care apreciaza ca in luna noiembrie, pe fondul aparitiei noilor evenimente de reduceri, vanzarile sufera scaderi semnificative in prima parte a lunii.
Sony Vaio Fi