Companiile de transport aerian cu pret redus au inregistrat o evolutie spectaculoasa a veniturilor in primele patru luni ale acestui an, in detrimentul liniilor aeriene clasice, informeaza The Money Channel.
La acestea din urma, rata de ocupare a avioanelor a scazut chiar cu 50% in unele cazuri, pe segmentul business class sau charter. Companiile aeriene traditionale au micsorat tarifele chiar si cu 25%, pentru a atrage clientii care au ales sa zboare cu liniile de cost scazut.
Cu conditii mai modeste, dar si cu preturi pe masura, cursele low-cost au cunoscut un avans de 30% in aprilie, in timp ce zborurile clasice au scazut cu 15%. Din cauza crizei financiare, British Airways a raportat cea mai mare pierdere globala din ultimii 20 de ani, in timp ce firma de low-cost Ryanair a fost cea mai profitabila. In Romania, firmele mici precum Blue Air continua sa angajeze personal, pentru aface fata afluxului mare de calatori, spune presedintele companiei, Gheorghe Racaru.
Intre timp, operatorii clasici se lupta sa-si pastreze clientela printr-o serie de oferte promotionale, dupa ce luna aprilie a adus scaderi ale vanzarilor situate intre 15% si 40%.
"Primele trei luni au fost foarte bune insa in luna a patra vanzarile au scazut, a declarat Catalina Moga directorul general al Open Sky". Tot ea a mai mentionat faptul ca "tarifele de campanie se vand mai bine decat tarifele traditionale".
Acesta mai sustine si ca "tarifele Finnair au scazut si cu 20-25%, pentru a pastra rata de incarcare de 70%. Ea spune ca pe segmentul business class se inregistreaza per totalul pietei scaderi semnificative."
Blue Air a scazut tarifele cu pana la 20%, a deschis noi destinatii catre Grecia, Cipru, Italia si Marea Britanie, si va angaja circa 60-70 de persoane in 2009. Blue Air va investi 20 de milioane de euro in acest an