În urma unor studii şi analize efectuate de Inspectoratul General al Poliţiei Române, cu privire la organizarea şi funcţionarea activităţii de poliţie în mediul rural şi măsurile care pot fi adoptate pentru îmbunătăţirea serviciului poliţienesc, s-a stabilit că, începând cu data de 1 septembrie 2012, să se reînfiinţeze posturile de poliţie comunale.
Studiile au demonstrat că această formă de organizare a poliţiei rurale va eficientiza activitatea de patrulare, creşterea gradului de mobilitate a efectivelor de poliţie în mediul rural şi sporirea prezenţei în teren a poliţiştilor, ceea ce va conferi cetăţenilor sentimentul de siguranţă.
De asemenea, suplimentarea posturilor de poliţie comunale va duce la creşterea gradului de cunoaştere a problemelor cetăţenilor, a îmbunătăţirii comunicării cu aceştia, precum şi la intervenţia operativă în soluţionarea unor cazuri semnalate.
Astfel, s-a dispus menţinerea secţiilor de poliţie rurală, reînfiinţarea funcţiei de şef de post, suplimentarea numărului de poliţişti la posturile de poliţie comunale, în funcţie de situaţia operativă, şi menţinerea la secţiile de poliţie rurală a unui nucleu de poliţişti, care să desfăşoare activităţi de instrumentare a dosarelor penale şi de organizare a serviciului de patrulare şi intervenţie.
„Analizându-se oportunitatea întăririi postului de poliţie, pentru a asigura prezenţa poliţistului în comunitate, exact ceea ce îşi doresc şi cetăţenii, se va suplimenta progresiv numărul de poliţişti la posturile de poliţie comunale, în concordanţă cu situaţia operativă", a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Mehedinţi, Nicolae Lohon.
Astfel, şi în judeţul Mehedinţi, în fiecare comună va exista un post de poliţie coordonat de un şef de post, ajutat de doi sau mai mulţi poliţişti (ajutori şef de post), în funcţie de tipul postului - I sau II (stabilit după mai multe criterii: