Salonul Auto de la Tokyo de anul acesta este acaparat de producătorii locali. Sursa: Reuters
A 41-a ediţie a Salonului Auto de la Tokyo, care şi-a deschis porţile ieri, evidenţiază o dată în plus momentul dificil pe care îl traversează industria de profil, dar, în acelaşi timp, trimite un semnal clar şi pozitiv asupra viitorului automobilului.
Evenimentul nipon, unul dintre cele „cinci mari” din calendarul internaţional de profil (alături de cele organizate la Geneva, Frankfurt, Detroit şi Paris), este privat, anul acesta, de prezenţa tuturor actorilor principali din afara Japoniei.
Expozanţii au închiriat sub jumătate din spaţiul solicitat la precedenta ediţie. Numărul premierelor mondiale a scăzut şi el de la 37, în 2007, la numai 19. În vasta lor majoritate, acestea sunt fie modele hibride (gata sau foarte aproape pentru producţia de serie), fie concepte 100% electrice (cu zero emisii poluante) - un „manifest verde” care nu poate trece neobservat.
Celor mari, celor mici
Dacă, pe termen lung, maşinile electrice reprezintă soluţia de salvare a planetei, viitorul apropiat pare a intra tot mai serios sub tutela automobilelor cu propulsie hibridă.
Potrivit estimărilor Toyota - compania care a popularizat această soluţie alternativă - vehiculele care folosesc motoarele cu ardere internă în tandem cu cele electrice vor acapara aproximativ 30% din piaţa globală de maşini noi, până în 2020. Ca să parafrazăm un refren celebru cu mulţi ani în urmă: „Celor mari, celor mici le e drag tuturor în lumea hibrizilor”.
Toyota FT EV II.Una dintre vedetele salonului este conceptul 100% electric dezvoltat pe platforma modelului liliputan IQ. Deşi mai scurt chiar şi decât acesta (are numai 2,73 metri lungime), FT va fi perfect capabil să transporte patru pasageri. Maşina are două portiere culisant