Rezultatele examenului de evaluare naţională din acest an evidenţiază în cazul a zeci de elevi o discrepanţă însemnată dintre media de la testarea de sfârşit de clasa a VIII-a şi media din anii de gimnaziu, diferenţă ce în unele situaţii este chiar şi de cinci puncte. În aceste situaţii, media din gimnaziu depăşeşte cu mult media de la evaluarea naţională.
În condiţiile în care subiectele de la evaluarea naţională au fost clasificate ca fiind foarte simple, rămâne întrebarea care dintre cele două note relevă nivelul real de pregătire a elevilor aflaţi în această situaţie?
De exemplu, un elev al Şcolii Gimnaziale Prelipca a fost notat la examenul de evaluare naţională cu puţin peste nota 4, deşi media anilor din gimnaziu este de 9,02. Elevul de nota 9 a primit la matematică 3,8. De la Şcoala Gimnazială Gulia, un absolvent de nota 9,03 are la evaluarea naţională media 3,77 (3,7 la limba română şi 3,85 la matematică).
Caz asemănător la Şcoala Gimnazială Mihăieşti, unde un elev cu media 8,76 în gimnaziu, a obţinut la evaluare media 4,22, la matematică fiind notat cu calificativul 3. Scenariu similar şi în cazul unui elev al Şcolii Gimnaziale Siliştea, unde, deşi cu o medie a anilor de studiu de 8,05, un elev are la evaluarea naţională media 3,52.
De la Şcoala Gimnazială Leucuşeşti, un elev de nota 8,41 a primit la evaluarea naţională media 3,52, la disciplina matematică fiind notat cu 2,05.
De la Liceul „Oltea Doamna” din Dolhasca, un absolvent cu media 8,26 în gimnaziu a primit la evaluare media 3,75.
Un alt elev cu media 9,03 în gimnaziu are la evaluarea naţinală media 4,75, la matematică fiind notat cu 4,4. Un elev de la şcoala din Pâraie a obţinut media 4,8 la examen, însă în timpul anilor de gimnaziu elevul a avut media de 9,17. Şi lista poate continua cu astfel de zeci de exemple.
Cazuri şi în mediul rural, şi în cel u