Retailerul francez Carrefour se retrage din Rusia la doar patru luni de la intrarea pe această piaţă, întrucât nu mai vede oportunităţi de creştere în această ţară, transmite Reuters.
Anterior, Carrefour îşi propusese să devină al treilea jucător de profil din Rusia.
Directorul financiar al Carrefour, Pierre Bouchut, a declarat ieri seară, într-o conferinţă de presă cu analiştii, că grupul nu are alte proiecte de vânzare de magazine, cu excepţia celor ruseşti, pentru care costul de ieşire nu ar trebui să fie semnificativ, relatează NewsIn, citând AFP.
Ieşirea din Rusia - ce vizează vânzarea a două hipermarketuri deschise în urmă cu patru ani - "demonstrează că grupul Carrefour nu mai are mijloacele de a susţine costuri de deschidere importante, nici să realizeze achiziţii majore", a spus un analist, sub protecţia anonimatului.
Carrefour este prezent şi în România, unde în al treilea trimestru din 2009 a avut vânzări în scădere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 277 de milioane de euro.
În primele două luni ale anului, Carrefour România a însumat vânzări de 809 milioane de euro, în scădere cu 1,2% faţă de perioada ianuarie-septembrie 2008.
Grupul Carrefour a raportat vânzări de 70,18 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului.
Rezultatele sunt însă în scădere cu 2,3% comparativ cu aceeaşi periaodă din 2008.
În al treilea trimestru din 2009, vânzările au scăzut cu 2,9%, la 24 de miliarde de euro, faţă de trimestrul al treilea din 2008.