In contextul crizei, doar pretul este cel care face diferenta intre retailerii alimentari, iar in aceste conditii principalii castigatori ai crizei sunt hard-discounterii, declara, intr-un interviu acordat Wall-Street, Flavian Pandele, directorul general al IMS Retail Bucharest, furnizor de servicii de consultanta integrata pentru retaileri.
Chiar daca piata locala de retail alimentar nu mai este la fel de profitabila ca in anii trecuti, atat din cauza inaspririi concurentei, dar si pe fondul actualului context economic, retailerii si, in special, hard-discounterii vor continua sa investeasca in Romania. Acestia sunt incurajati si de preturile din ce in ce mai reduse ale terenurilor.
“Nu cred ca vreun retailer alimentar isi va inchide portile. Retailerii locali care nu vor putea trece de acesta perioada vor fi achizitionati fie de companii deja existente pe piata, fie de nou-veniti, in special hard-discounteri”, este de parere reprezentantul firmei de consultanta.
Principala strategie de atragere a clientilor vor fi promotiile, in acesta perioada retailerii concentrandu-se mai mult pe volumul vanzarilor, in detrimentul marjelor de profit. “Nimeni nu va sparge norii in perioada asta, insa toate business-urile sanatoase vor trece de criza”, mai declara Pandele.
Cea mai mare problema o va avea, in opinia reprezentantului IMS Retail, retailul traditional, care va pierde din ce in ce mai mult teren in fata celui modern si va fi afectat negativ si de introducerea impozitului forfetar.
In acesta conditii, marii jucatori vor incepe sa apeleze din ce in ce mai mult la firme de consultanta specializate pe acest domeniu. “Chiar daca in cazul produselor alimentare vanzarile nu au scazut, in ceea ce priveste produsele non-alimentare scaderile sunt considerabile, iar retailerii vor apela la firme de consultanta pentru a spori vanzarile in acest seg