* Trustul Pro a terminat anul cu un plus de 41,7 milioane de euro
* Antena 2, singurul canal în pierdere al trustului Intact
Dincolo de variatele acţiuni de PR şi de cursa permanentă pentru anunţarea ratingurilor cu care şi-au năucit concurenţa, radiourile şi televiziunile pot fi analizate la rece doar cu ajutorul rapoartelor financiare. Din cele comunicate recent, care vizează anul 2007, rezultă că piaţa audiovizaulă de la noi e împărţită între cei care au câştigat mult şi cei care au pierdut pe linie.
Potrivit bilanţurilor financiare pe anul trecut, publicate de Ministerul de Finanţe, compania Pro TV SA a avut o cifră de afaceri de 524.585.932 milioane de lei şi un profit net de 147.649.675 milioane de lei (circa 41,79 milioane de euro). Pro TV SA include, în portofoliul său din România, Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport. ro, ProFM, Info Pro şi Pro Clasic. MTV România, care aparţine aceluiaşi patron CME din decembrie 2007, a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de aproximativ 7,3 milioane de lei şi un profit net de 50.245 de lei. Sport.ro, lansat în martie 2007, după ce postul cu profil sportiv TV Sport a intrat în portofoliul Pro TV SA, a raportat o cifră de afaceri de 4,12 milioane de lei şi o pierdere netă de 773.446 de lei.
Trustul Intact este un alt grup media care a încheiat anul cu rezultate mulţumitoare. Antena 1 a înregistrat o cifră de afaceri de 216,9 milioane de lei şi un profit net de 70,3 milioane; Antena 3 a avut, la o cifră de afaceri de 41,31 milioane, profit net de 6,9 milioane de lei, iar Euforia Lifestyle, a înregistrat 3,3 milioane de lei profit net. Nu la fel de roz este situaţia postului care-l are la cârmă pe Mihai Gâdea: Antena 2 a avut anul trecut pierderi nete de 4,9 milioane de lei.
Europa FM, deţinut de grupul Lagardere, este campion în rândul radiourilor: