După vizita preşedintelui francez, Jacques Chirac, în China, Airbus s-a ales, ieri, cu o comandă chineză de 150 de avioane A320 şi a finalizat o înţelegere cu Beijingul pentru construirea unei După vizita preşedintelui francez, Jacques Chirac, în China, Airbus s-a ales, ieri, cu o comandă chineză de 150 de avioane A320 şi a finalizat o înţelegere cu Beijingul pentru construirea unei uzine pe teritoriul Chinei. Linia de producţie a avioanelor A320, care va fi amplasată în portul Tianjin, din nordul Chinei, va finaliza primul avion în 2009, urmând să producă patru avioane pe lună, au declarat oficialii companiei. "Pentru noi este o ocazie să demarăm o colaborare pe termen lung cu chinezii. În mod evident, faptul că avioanele vor fi construite în China le vor da chinezilor un impuls pentru a cumpăra mai multe avioane de-ale noastre", a spus Louis Gallois, directorul executiv al gigantului aerospaţial european. Comanda de 150 de avioane Airbus A320, unul dintre cele 14 contracte semnate de Franţa şi China la Beijing, va aduce companiei europene mai multe miliarde de dolari. Iar înţelegerea include şi o opţiune pentru China să achiziţioneze alte 20 de avioane, noul model A350. Toate se adaugă la comanda anterioară făcută de chinezi la Airbus, adică 150 de avioane în valoare de 10 miliarde de dolari contractate când premierul chinez, Wen Jiabao, a vizitat Parisul anul trecut. Potrivit unor suse AFP apropiate celor două părţi implicate în afacere, Airbus va deţine 51% din acţiunile uzinei de la Tianjin. În iunie, Comisia Naţională de Dezvoltare şi Reformă a Chinei, agenţia naţională de planificare, a aprobat planurile pentru Tianjin, considerând construcţia uzinei drept un pas important pentru industria aviatică chineză. În mod repetat, China îşi anunţase ambiţiile de a construi avioane comerciale de mare capacitate până în 2020, deşi are probleme în dezvoltarea unei pie