De la alimentele pe care le consumăm, până la hainele pe care le purtăm, rezultatele muncii agricultorilor europeni sunt peste tot în jurul nostru. UE a lansat o nouă campanie pentru a creşte gradul de sensibilizare cu privire la importanţa agriculturii în viaţa noastră de zi cu zi.
În UE, peste 12 milioane de agricultori lucrează cu normă întreagă, iar alte 36 de milioane de locuri de muncă depind direct de agricultură. Cu toate acestea, studiile arată că populaţia din zonele urbane se consideră din ce în ce mai deconectată de la viaţa rurală şi agricolă. Pentru a contracara această tendinţă, Uniunea Europeană a lansat campania „Taking care of our roots” (Grijă pentru rădăcinile noastre) pentru a sublinia importanţa agriculturii şi pentru a arăta în ce măsură este sprijinită de politicile UE.
Nu doar produse alimentare
Campania se concentrează pe marea diversitate de bunuri pe care le folosim cu plăcere în fiecare zi şi care sunt produsul agriculturii europene. De la brânzeturile franţuzeşti din frigider şi lâna italiană din care sunt fabricate puloverele pe care le purtăm, până la lalele olandeze pe care le punem în vază, munca agricultorilor europeni este omniprezentă. Pe lângă faptul că prezintă rezultatele muncii agricultorilor, campania subliniază şi importanţa agriculturii pentru alte domenii – de la stimularea creşterii în comunităţile rurale, la protecţia mediului şi a peisajelor naturale.
Site-ul Grijă pentru rădăcinile noastre oferă detalii despre politicile UE în domeniul agriculturii, materiale specifice destinate agricultorilor şi profesorilor care doresc să prezinte această activitate şi modul în care UE sprijină sectorul agricol. De asemenea, în cadrul campaniei, vor avea loc diverse evenimente al căror scop este să le prezinte celor interesaţi, într-un mod interactiv, agricultura europeană.
De