Compania care finanţează emisiunea 100% Adevărat de la OTV a găsit o portiţă legislativă pentru a derula un joc de noroc mascat într-o loterie publicitară. Pentru că Ministerul Finanţelor nu este încă apt să deosebească o loterie publicitară de un joc de noroc, Videoprod Industries organizează un concurs la limita legii. Mai citeşte şi:
De unde îşi recuperează loteria OTV investiţia?
VIDEO Senzaţional! Loteria OTV miroase a şmecherie
Întrucât jocurile de noroc nu mai sunt permise la televiziunile româneşti, Videoprod Industries, firma care organizează concursul de la OTV, a decis să-l redenumească loterie publicitară.
Pentru a juca la loteria 100% Adevărat, telespectatorii sunt condiţionaţi să îşi facă un „abonament săptămânal“ la publicaţia online sutalasutaadevarat.ro, pentru suma de 3,57 euro prin SMS. În cadrul emisiunii se extrag şase numere de telefon câştigătoare. Premiile constau în trei apartamente cu două camere şi trei autoturisme marca Mercedes, cu o valoare totală declarată de 480.000 de euro pe ediţie.
Argumentul organizatorilor este că loteria este o campanie de promovare a publicaţiei pe internet. Acesta este singurul element ce face deosebirea între concurs şi un joc de noroc şi reprezintă găselniţa organizatorilor pentru a putea difuza emisiunea.
Potrivit noii legi privind organizarea jocurilor de noroc, intrată în vigoare în luna iulie, aceste tipuri de concursuri nu mai sunt permise. Astfel, este considerată infracţiune organizarea de jocuri de noroc pe orice fel de canale de telecomunicaţii, pedepsindu-se cu amendă sau chiar cu închisoare.
Cer abonament la un site făcut „pe genunchi“
Firma Videoprod Industries a solicitat la începutul lunii iunie Direcţiei de Jocuri de Noroc (Ministerul Finanţelor Publice), care se ocupă cu licenţierea acestor