Chiar daca piata aviatica traverseaza pe plan global una dintre cele mai negre perioade din istorie, predictiile pentru piata locala sunt inca pozitive, aici estimandu-se o crestere de pana la 5% in 2009.
“Desi este foarte devreme pentru a face orice fel de estimari cred ca piata aeriana din Romania va creste cu cel mult 5% in 2009, iar Air France KLM vrea sa se mentina in cresterea pietei. Daca piata din Romania nu va inregistra cresteri in 2009, nu vad nicio alta piata europeana care ar putea realiza acest lucru”, a declarat, pentru Wall-Street, Alexandru Dobrescu (foto), directorul pentru Romania al Air France KLM.
Rezultatele lunii ianuarie nu par a fi in ton cu aceste estimari destul de optimiste, insa in industria aviatica sezonul de varf incepe abia in luna aprilie. “Semnalele pe care le primim atat din afara, cat si din tara nu sunt cele mai pozitive: in luna ianuarie, in Romania, s-au vandut cu 25% mai putine bilete prin sistemul BSP (Billing Settlement Plan, prin care se vand peste 80% din biletele de avion din Romania) fata de aceeasi perioada a lui 2008, situatie fara precedent”, spune reprezentantul Air France KLM, operator care a inregistrat un grad de ocupare al aeronavelor de 81% in prima luna a acestui an.
El estimeaza ca si in acest an multe companii aeriene isi vor tine avioanele la sol si nu vor mai opera. ”Adaptabilitatea va fi cel mai important factor in 2009. Vor rezista doar companiile cu o viziune corecta, coerenta si flexibilitate in planul de afaceri”, considera Dobrescu.
Faptul ca Romania este una dintre cele mai profitabile si importante piete pentru marii operatori de linie o demostreaza, considera Dobrescu, numirea ca manageri locali a unor oamenii foarte importanti in cadrul acelor companii aeriene. “Companiile aeriene au o abordare speciala pentru piata din Romania: nominalizeza in fotoliul de conducere al oper