Cercetătorii americani au ajuns la concluzia că elevii folosesc computerele ca să se joace și nicidecum pentru a-și face mai bine temele pentru acasă. Elevii care folosesc computerul sunt campioni la pierdut timpul şi au rezultate mai proaste la şcoală decât cei care nu-l folosesc.
Copiii de gimnaziu, cu calculator acasă, au rezultate şcolare mai proaste decât elevii care nu se folosesc de ajutorul tehnologiei. Acesta este rezultatul unei cercetări privind performanţele şcolare ale elevilor, realizat de doi profesori de la Universitatea din Chicago.
Studiul a cuprins şi situaţia din România, unde în urmă cu câţiva ani a fost implementat programul guvernamental "200 de euro pentru un calculator". Potrivit cotianului "The New York Times", utilizarea computerelor de către elevi a dus la scăderea performanţei la şcoală.
Profesorul Ofer Malamud, asistat de românul Cristian Pop-Elecheş, consideră că elevii folosesc computerele mai degrabă pentru a se juca decât pentru a învăţa.
Cu calculator,dar fără internet
Prezenţi în România în cursul anului 2009, cei doi universitari americani au luat legătura cu familiile care au primit bani (vouchere) de la Guvern, pentru a-şi cumpăra calculatoarele.
Concluzia la care au ajuns cercetătorii americani este că elevii care au calculatoare acasă au obţinut rezultate tot mai scăzute la matematică, limba engleză şi limba română.
Principalul efect pozitiv asupra elevilor români a fost că aceştia şi-au îmbunătăţit competenţele digitale. La vremea când programul guvernamental a început, se mai arată în studiu, multe dintre familiile de români nici nu aveau conexiune la internet, dar foloseau computerele zilnic ca să se joace.
Şi americaniii au note proaste
O situaţie similară celei din România se găseşte şi în Statele Unite. Profesorii Jacob L. Vigdor şi Helen F.Ladd de la Universita