Anul 2010 nu a fost extrem de dificil pentru turismul românesc. Românii au continuat să meargă în vacanțe, deși s-au reorientat către sejururi mai ieftine, cheltuind mai puțin cu transportul și cazarea.
· Cel mai important lucru în turismul românesc a fost lansarea brandului național. Prezentat la expoziția universală de la Shanghai, logoul și sloganul sub care România este promovată a atras după sine un scandal răsunător. Campania de lansare a brandului a continuat prin organizarea unor evenimente pe toate piețele țintă unde România are și birouri de promovare și informare turistică: New York, Madrid, Londra, Paris, Roma, Viena, Munchen, Varsovia, Moscova, Madrid.
· Programul early booking a fost asul din mânecă al turoperatorilor români, 10-15% din sejururile vândute în 2010 fiind cumpărate prin programul de înscrieri timpurii. Valoric, încasările pe turism intern, de pe urma acestui program, s-au ridicat la 40 de milioane de lei (9,3 milioane de euro).
· TUI a revenit pe litoralul românesc, însă fără rezultate spectaculoase. Numărul străinilor aduși de turoperatorul german a fost de ordinul câtorva mii.
· Sfârșitul anului este marcat de realizarea Planului de marketing, care va fi finalizat la începutul anului 2011 și va conține atât planul operațional, cât și planul strategic pe baza căruia se va face promovarea României sub însemnele brandului turistic, în perioada 2011-2015.
· România a fost aleasă vice–preşedinte al Consiliului Executiv al Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT), cu ocazia celei de a 89-a sesiuni a Consiliului Executiv din Iran (România va deţine această calitate pentru un an de zile).
· Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a anunțat un parteneriat cu Facebook în vederea promovării României pe rețeaua de socializare.
· Peste un milion de români și-au petrecut vacanțele în străinătat