Executivul a aprobat miercuri „NOTA privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 935/2011 privind promovarea utilizării biocarburanţilor şi a biolichidelor, precum şi modificarea şi completarea HG nr. 928/2012 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a benzinei şi motorinei şi de introducere a unui mecanism de monitorizare şi reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră”, document prin care a stabilit prelungirea termenului de menţinere a benzinei Euro 5 până la 1 ianuarie 2018.
Legislaţia europeană prevede ca, până în 2020, biocarburanţii şi în special cei avansaţi, obţinuţi din materii prime nealimentare, să atingă ţinta de 10% în ansamblul carburanţilor utilizaţi la autovehicule şi utilaje mobile, dar directiva 2009/30/CE prevede însă posibilitatea ca statele membre să păstreze pe piaţă sortimentul de benzină E5 şi după 1 ianuarie 2013, în cazul în care se consideră că parcul auto din statul respectiv prezintă o pondere semnificativă de autovehicule ale căror motoare nu sunt compatibile cu sortimentul E10. Din punctul de vedere al experienţei altorţări europene, se constată că în marea majoritate a acestora, inclusiv în state cu o economie foarte dezvoltată (Olanda, Germania, Danemarca, Suedia etc.), se prevede menţinerea la vânzare, cel puţin până în 2015, a sortimentului de benzină E5 şi a celui de motorină B5, scrie capital.ro
„Din punctul de vedere al legislaţiei naţionale, aplicarea prevederilor HG nr. 935/2011 şi ale HG nr. 928/2012 permite prelungirea comercializării pe piaţa internă, şi după 1 ianuarie 2013, a sortimentelor de benzină şi motorină E5 şi, respectiv, B5, sortimente cu un procent mai mic de biocarburanţi”, arată Guvernul într-un comunicat de presă.
Comunicatul mai precizează că analiza pieţei interne arată că alternativa dezvoltării şi comercializării de către furnizori a două tipuri de benzinăcu conţinut diferit