Aripi de avion sau elice care se repară singure de fisurile apărute după un şoc sau după o utilizarea prea îndelungată – se pare că soluţia viabilă şi din punct de vedere al costului a fost găsită. Soluţia „cicatrizantă” conţine răşini polimerice (blocuri de monomeri). În cadrul materialului, rezervele de polimeri sunt eliberate ori de câte ori apare vreo fisură care va fi astfel astupată de răşina ce se va lipi de pereţii fisurii. Problema era că întregul procedeu avea nevoie şi de un solvant, de energie sau de catalizator.
Prin urmare, în material a fost inclusă o infrastructură complexă, ce conţine catalizatorul ori solvantul, dar care este şi în măsură să difuzeze energie. Cercetătorii americani au prezentat deja un material vascularizat, după modelul ţesuturilor biologice. Materialul conţine tuburi microscopice ce aduc monomerii şi catalizatorul. Când apare fisura, ea antrenează „explozia” microcapsulelor şi lasă conţinul să se răspândească în matriţa de răşină. (E.F.)
Aripi de avion sau elice care se repară singure de fisurile apărute după un şoc sau după o utilizarea prea îndelungată – se pare că soluţia viabilă şi din punct de vedere al costului a fost găsită. Soluţia „cicatrizantă” conţine răşini polimerice (blocuri de monomeri). În cadrul materialului, rezervele de polimeri sunt eliberate ori de câte ori apare vreo fisură care va fi astfel astupată de răşina ce se va lipi de pereţii fisurii. Problema era că întregul procedeu avea nevoie şi de un solvant, de energie sau de catalizator.
Prin urmare, în material a fost inclusă o infrastructură complexă, ce conţine catalizatorul ori solvantul, dar care este şi în măsură să difuzeze energie. Cercetătorii americani au prezentat deja un material vascularizat, după modelul ţesuturilor biologice. Materialul conţine tuburi microscopice ce aduc monomerii şi catalizatorul. Când apare fisura, ea antr