Dupa ce mai bine de zece ani a fost tratat cu indiferenta de guvernanti, unicul santier naval militar din tara face obiectul unei asocieri cu grupul Lurssen din Germania. Daca lucrurile merg bine, in cel mult trei ani unitatea va reveni pe piata navala mondiala.
Grupul Lurssen are o experienta de peste 130 de ani in domeniul constructiilor navale si este cunoscut ca unul dintre principalii furnizori de nave militare de dimensiuni mici si medii in intreaga lume. Concernul a inaugurat, ieri, operatiunile in Romania, prin deschiderea "Mangalia Naval Systems". Ministerul Industriei si ulterior Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului s-au chinuit de zece ani sa privatizeze fostul santier militar.
Unitatea a trecut prin mai multe licitatii de oferte pentru vanzarea intregului pachet de actiuni ce apartine statului roman, fiecare dintre acestea fiind abandonate din diferite motive: schimbarea guvernului, neintelegeri privind programul postprivatizare si altele.
"Dupa cateva saptamani de negocieri, am reusit sa incepem aceasta colaborare. Dorim sa devenim un partener de incredere pentru marina romana", a declarat Friedrich Lurssen, proprietarul grupului. Contractul de asociere a fost incheiat pentru o perioada de 36 de luni, cu posibilitatea prelungirii. Daca afacerea merge bine, AVAS scapa de santierul falimentar, iar de cealalta parte, marina militara va rezolva problema modernizarii celor doua fregate achizitionate de la englezi, pentru care statul roman nu a incheiat si contractele de postgarantie.
In plus, nemtii spera sa devina parteneri cu Politia de Frontiera, care are deja in dotare doua nave de patrulare fabricate in Germania. De asemenea, in viitorul apropiat, Lurrsen va deveni unul din principalii ofertanti la licitatiile ce vor fi organizate de fortele navale pentru achizitia unor noi nave vanatoare de mine (