Compania de constructii germana Max Boegl a realizat anul trecut o cifra de afaceri totala de circa 50 de milioane de euro, mai putin de jumatate fata de nivelul inregistrat in 2007, cand businessul s-a ridicat la 395 mil. lei (118,3 mil. euro).
Businessul Max Boegl a fost afectat din cauza reducerii numarului de proiecte de infrastructura nou-incepute, dar si din cauza platilor efectuate cu intarziere de catre administratiile locale. Volumul total al contractelor aflate in derulare in 2008 a fost de 520 de milioane de euro, proiecte care vor fi derulate in urmatorii 2-3 ani, potrivit datelor prezentate de Max Boegl.
"Anul 2008 a fost pentru noi mult mai slab decat cel precedent, cifra de afaceri totala in Romania scazand la jumatate comparativ cu 2007. Factorii principali care au condus la aceasta situatie sunt amanarea proiectelor pe care contam, proiectele incepute au avansat prea lent, iar platile au fost efectuate cu intarzieri mari", a declarat pentru ZF Romeo Botocan, directorul executiv al Max Boegl Romania. Insa compania nu are in vedere reduceri de personal sau salariale, ci, dimpotriva, va continua investitiile, dupa ce anul trecut a deschis 2 mil. euro in construirea unui campus pentru muncitori si a unor hale pentru repararea celor 100-150 de utilaje si camioane pe care le detine compania.
Printre proiectele amanate de catre compania Max Boegl, pe care le-a castigat la licitatie, se numara pasajul de la Doamna Ghica (proiect cu o valoare de 15 mil. euro) in estul Capitalei, care este o lucrare suplimentara a celor derulate pe soseaua Colentina, penetratia dintre Splaiul Independentei-Ciurel-autostrada A1 (140 mil. euro fara TVA) si proiectul de penetratie si racord Splaiul Unirii-autostrada A2 (68 mil. euro fara TVA).
"Principalele probleme intampinate in 2008 au fost exproprierile neefectuate, deciziile importante amanate