La ordin judecătoresc, reprezentanţii Mercedes vor decoda informaţiile din computerele de bord ale SUV-ului lui Huidu şi să ofere experţilor date legate de viteza exactă de deplasare, dar şi de răspunsul echipamentelor de siguranţă. Dacă nu vor apela la sprijinul tehnicienilor Mercedes, experţii numiţi de instanţă vor stabili viteza de deplasare pe baza energiei de deformare ale celor două automobile, urmată de simularea cinematică a accidentului pe calculator şi stabilirea vitezei de deplasare prin aproximare. Metoda dă erori sub 1% şi îl poate incrimina pe Huidu pentru depăşirea limitei legale de viteză stabilită pentru această zonă.
De regulă, orice expertiză auto începe cu o ordonanţă judecătorească. În cazul accidentelor cu victime sau cu bunuri materiale însemnate, ale căror dosare ajung la Judecătorie, procurorul sau avocaţii pot cere judecătorului să solicite o expertiză de reconstrucţie şi dinamică a accidentului de circulaţie produs. În această situaţie a ajuns dosarul penal în care este învinuit realizatorul tv Şerban Huidu. Expertiza nu va decide cine este vinovatul, ci va indica ce situaţii din Codul rutier nu au fost respectate şi în ce condiţii a avut loc accidentul, pentru ca judecătorul să decidă unde este adevărul.
Obiectivele expertizei
„În perioada următoare, urmează a fi stabilite obiectivele pentru efectuarea expertizei tehnice auto. Având în vedere că aceasta presupune citarea tuturor părţilor (inclusiv a aparţinătorilor victimelor), în cursul săptămânii viitoare va fi posibilă stabilirea obiectivelor în vederea efectuării expertizei”, se arată în comunicatul Parchetului de pe lângă Judecătoria Braşov.
O ordonanţă judecătorească stipulează mai multe obiective: arătarea dinamicii accidentului, stabilirea vitezelor de deplasare înainte şi la impact, locul impactului şi precizarea unor posibilit