Desi are parte, si in acest an, de un numar impresionant de vedete, de la Martin Scorsese, la Monica Bellucci sau Charles Aznavour, Festivalul International de Film de la Cannes resimte, la randul sau, criza economica.
Festivalul de film de la Cannes se numara printre cele mai mediatizate din intreaga lume, fiind intrecut doar de Jocurile Olimpice.
Insa, spre deosebire de acestea din urma, festivalul costa mult mai putin, mai exact 20 de milioane de euro, potrivit organizatorilor.
Aproximativ jumatate din aceasta suma provine din fonduri publice. Ministerul Culturii, prin Centrul National al Cinematografiei, a alocat ceva mai mult de trei milioane de euro, pentru editia 2009, ce se desfasoara intre 13 - 24 mai.
Primaria orasului Cannes cotizeaza cu 5,3 milioane de euro, dintre care 2,1 milioane de euro sunt sub forma de subventii, relateaza E24. De asemenea, la finantare participa si Consiliul Regional Provence-Alpi-Coasta de Azur si Consiliul General al Alpilor Maritimi.
Pe de alta parte, presedintele festivalului, Gilles Jacob, se plange ca sprijinul financiar s-a diminuat, comparativ cu alti ani. De exemplu, nu a primit bani din partea Ministerului de Afaceri Externe, din cauza "contextului bugetar".
In schimb, festivalul se poate baza pe lista foarte lunga de parteneri oficiali. Printre acestia se numara Canal+, care a platit sase milioane de euro pentru a fi prezent. Postul de televiziune a difuzat festivalul in exclusivitate, in ultimi 15 ani, printr-un contract, care a fost prelungit pana in 2011.
Bijutierul Chopard a realizat trofeele oferite (Palme d'Or si Camera d'Or), iar Kodak a oferit role de film in valoare de 50.000 de euro pentru castigatorul Camera d'Or.
Printre parteneri - ceea ce inseamana ca au contribuit financiar la organizarea festivalului - se afla