Cea mai mare parte din lucrările de construcţie a podului între portul românesc Calafat şi cel bulgăresc Vidin se vor termina înainte de sfârşitul anului 2011, iar pentru începutul anului 2012 vor rămâne doar nişte lucrări mărunte, a declarat joi Tomislav Doncev, ministrul bulgar fără portofoliu responsabil pentru gestionarea fondurilor europene, citat de Agerpres.
Viitorul pod de doi kilometri este un element cheie din coridorul european IV care leagă oraşul german Dresda cu Istanbul, din Turcia.
Doncev a declarat că negocierile cu constructorul spaniol FCC continuă. Poziţia noastră este una fermă şi noi insistăm să avem podul cât mai repede, nu numai din cauza termenelor limită prevăzute în acordul cu Comisia Europeană, dar şi pentru că noi avem nevoie de acest pod, a spus Doncev.
El a precizat că principala problemă care a determinat o întârziere în construcţia podului a fost asigurarea materialelor inerte folosite la construcţie. Doncev a adăugat că şi constructorul are o serie de pretenţii finaciare, dar că autorităţile bulgare vor face tot posibilul ca preţul utilajelor să nu crească, iar dacă totuşi acest lucru este inevitabil, creşterea să fie minimă. Ministrul a precizat că lucrările de construcţie sunt executate în proporţie de 55%, iar în aceeaşi proporţie este epuizată şi finanţarea.
La rândul său, ministrul adjunct al transporturilor, Ivailo Moskovski, a spus că lucrările de construire a infrastructurii aferente au rămas mult în urma celor ale podului, doar 30 la sută din aceasta fiind terminată.
În luna februarie 2010, premierii României şi Bulgariei, Emil Boc şi Boiko Borisov, au solicitat Comisiei Europene prelungirea până la 31 decembrie 2012 a termenului de eligibilitate a cheltuielilor pentru toate proiectele Bulgariei şi României aprobate în perioada 2000-2006, potrivit unei declaraţii comune