Criza care a cuprins presa la nivel mondial lovește dur și peste Ocean. Managementul cotidianului „The New York Times” – văzut drept liderul mondial al presei quality – a anunțat că va oferi cel puțin 30 de pachete compensatorii pentru jurnaliștii care doresc să părăsească redacția în mod voluntar. Totodată, dacă nu vor fi suficienți angajați care să accepte această ofertă, șefii NYT anunță că vor fi nevoiți să recurgă la concedieri colective.
Publisherul ziarului american, Arthur Sulzberger, le-a cerut șefilor redacției într-o notă scrisă să „identifice reduceri de costuri semnificative”. Din aceeași notă: „climatul publicității rămâne volatil și nu vedem schimbări în viitorul apropiat. Reducerile de costuri redacționale nu pot fi evitate. În curând, veți afla mai multe noutăți de la șefii voștri”.
NYT a mai trecut prin reduceri de personal, în 2008, când a renunțat la 100 de angajați și în 2011, când au plecat încă 20.
„The New York Times”, înființat în anul 1851, este supranumit „the gray lady” (doamna gri) a presei, datorită stilului sobru, sec și obiectiv în care prezintă informațiile publicului. Are un tiraj de aproximativ 800.000 de exemplare, în scădere față de anii anteriori, și a introdus sistemul de plată pentru ediția online cu relativ succes.
În legătură cu evoluția pieței de publicitate în media în Statele Unite, The Economist publică un grafic, pe care îl aveți în imaginea alăturată. Astfel, peste Ocean Internetul ia partea leului, cu 40% din încasările totale în publicitate, în timp ce presa scrisă (printul) coboară undeva spre 17%. Tabelul este reprezentativ pentru declinul ziarelor în Statele Unite și nu numai.
Criza care a cuprins presa la nivel mondial lovește dur și peste Ocean. Managementul cotidianului „The New York Times” – văzut drept liderul mondial al presei quality – a anunțat că va oferi cel puțin 30