Reprezentanţii companiei Ecopack Ghimbav susţin că pot produce 20.000 de cutii pe oră, iar pentru anul viitor au în vedere extinderea pe pieţele din Ungaria, Bulgaria şi Grecia
Remus Crăciun (foto), directorul general al companiei Ecopack Ghimbav, se aşteaptă la un 2013 foarte dificil pentru producătorii de ambalaje, activitatea acestora fiind strâns legată de starea economiei în general.
Ecopack şi-a făcut un buget precaut pentru anul viitor. În ceea ce priveşte businessul din acest an, compania estimează că va depăşi pragul de 90 milioane de lei, în creştere uşoară faţă de anul trecut. „Piaţa ambalajelor de carton ondulat cunoaşte o creştere mult sub aşteptări de la an la an, totuşi reprezintă o evoluţie după căderile dramatice din anii 2008-2009. Estimăm că acest an se va încheia cu o creştere globală a pieţei de circa 2-3%, faţă de anul 2011”, a afirmat Crăciun.
Potrivit acestuia, cota de piaţă a Ecopack este de peste 10%, pe o piaţă anuală de circa 200 milioane de euro a producătorilor de carton ondulat. Compania spune că în perioada următoare are în vedere o poziţionare mai clară şi creşterea cotei de piaţă pe segmentele industriale, care solicită „ambalaje cu înalt grad de prelucrare şi valoare adăugată”. „Piaţa ambalajelor de carton ondulat din România a avut mereu un mare potenţial de creştere care din păcate nu s-a concretizat, însă asta nu a împiedicat realizarea unor investiţii importante în acest sector”, a precizat Crăciun pentru Ziarul Financiar.
Investiţii de
5,7 milioane de euro
Ecopack a finalizat în acest an un program de investiţii de 5,7 milioane de euro, din care 3 milioane de euro au fost accesaţi din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial „Creşterea competitivităţii economice” în achiziţionarea de noi linii tehnologice.
Astfel, fabrica Ecopack are două maşini de produs cutii d