Dupa preluarea distribuitorului Distrifrut in 2009, considerata tranzactia anului pe piata fructelor, gigantul Dole intentioneaza sa atinga anul acesta afaceri de 35 mil. euro, pregatind in acest sens o ampla campanie de marketing si parteneriate cu producatori locali.
Victor Esquivel (foto) a inceput sa vina in Romania in urma cu trei ani, deschiderea unei subsidiare locale fiind luata in calcul de gigantul Dole inca din anul 2007.
“Am inceput sa vin in Romania acum 3 ani. Prima impresie: totul era in dezvoltare, in crestere. Mediul de afaceri are potential, vorbim de o tara mare. Desigur, am fost loviti de criza financiara, consumul si cererea au scazut, impactul a fost important, insa suntem optimisti. Nu am suferit mai mult decat alte industrii. Lucrurile isi vor reveni”, a declarat pentru Wall-Street Victor Esquivel.
Potrivit acestuia, Romania are de recuperat un decalaj de 10 kg de fructe fata de media la nivelul Uniunii Europene, unde consumul anual de fructe proaspete per capita este de 95 kg. In ceea ce priveste consumul anual de banane, acesta se situeaza la nivel local la 10 kg per capita.
“Bananele reprezentau un produs exotic la inceputul anilor ’90, sa nu mai vorbim de perioada comunismului. Iar acum fac parte in obiceiul de consum zilnic a celor mai multi romani. Pasul important este sa conectam aceasta crestere a pietei de fructe si legume cu importanta unei nutritii sanatoase”, spune Esquivel.
In prezent, Dole Romania importa si distribuie banane, precum si alte fructe si legume, originare din America Latina si Africa. In topul preferintelor consumatorilor romani se situeaza merele, bananele si citricele. Industria fructelor depaseste valoarea de 100 mil. euro.
In urmatorii doi ani, compania intentioneaza sa achizitioneze produse de la agricultorii romani, primele discutii in acest sens fiind deja demarate cu prod