Desi marjele de profit ale companiilor low cost au scazut considerabil din cauza cresterii pretului petrolului, strategia My Air in aceste situatii consta in ieftinirea biletelor pentru a mari gradul de ocupare.
“Desi in prima jumatate a anului profitul a fost putin peste zero, strategia unei companii low cost in situatii de criza este micsorarea tarifelor, si astfel cresterea gradului de ocupare”, a declarat, pentru Wall Street, Antonio Iervolino, directorul general pentru Romania al operatorului italian low cost My Air.
Aplicand aceasta strategie, My Air are in prezent un grad de ocupare de 85 de procente, in scadere fata de anul trecut cand gradul de ocupare a fost de 93%, insa peste media pietei low cost din Romania, care este de circa 80%.
Datorita acestei strategii, dar si pe fondul introducerii de noi destinatii, compania low cost a transportat in prima jumatate a acestui an 240.000 de pasageri, cu aproximativ 10% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. “Pentru 2008 ne propunem sa transportam 500.000 de pasageri si sa nu iesim pe pierderi”, mai afirma seful My Air.
Pentru cea de-a doua jumatate a lui 2008, precum si pentru 2009, cei de la My Air au planuri ambitioase. “Suntem in discutii cu reprezentantii aeroportului din Iasi pentru a opera, incepand din decembrie, curse din Iasi catre Italia”, spune Iervolino, care recunoaste ca My Air isi va indrepta atentia cu precadere pe zona Moldovei in urmatorii ani. “Strategia noastra este sa ne indreptam catre aeroporturile unde concurentii nostri nu sunt prezenti, iar zona Moldovei este inca una ocolita de acestia. In plus, cei mai multi romani plecati afara sa munceasca provin din aceasta regiune”, detalieaza italianul. Cel mai probabil, cursa cu plecare din Iasi va avea ca destinatie unul dintre orasele Milano sau Roma.
Zona Moldovei este primul pas dintr-o viitoare ex