Sâmbătă şi duminică, Compania „Les Ballets de Monte-Carlo“ susţine, la Teatrul Naţional din Bucureşti, spectacolul „La Belle“ („Frumoasa“). Montarea după basmul „Frumoasa din Pădurea adormită“ de Charles Perrault, pe muzica lui Ceaikovsky, beneficiază de coregrafia semnată de Jean-Chirstophe Maillot.
Spectacolul, organizat în cadrul „Întâlnirilor JTI“, ajunse la a 10-a ediţie, a avut premiera în anul 2001, la Salle de Princes din Monte Carlo şi a primit Premiul Nijinsky pentru cea mai bună coregrafie a anului şi Premiul „Danza&Danza“ al criticii italiene, în 2002. Compania de balet a Principatului Monaco este, într-un fel, urmaşa Companiei „Baletele Ruse din Monte-Carlo“, înfiinţată în 1936, dar mutată definitiv în America, doi ani mai târziu. „Baletul din Monte Carlo“ a fost reînfiinţat de Prinţesa de Hanovra în 1985, devenind compania oficială a Principatului Monaco. Ea împlinea astfel dorinţa mamei sale, Prinţesa Grace de Monaco. Prima premieră a avut loc la 21 decembrie 1985. Repertoriul includea montări preluate de la Baletele Ruse şi piese ale unor coregrafi invitaţi, cum ar fi Kevin Haigen, John Clifford, Dieter Amman, Uwe Scholz sau Jean-Christophe Maillot. care, din 1992, a devenit consultant artistic al companiei, iar în anul următor, a fost numit director-coregraf.
Joc şi înţelepciune
Cu prilejul spectacolului de la Bucureşti, Jean-Christophe Maillot a susţinut astăzi o conferinţă de presă. Discuţiile s-au referit în cea mai mare parte la spectacolul adus la Bucureşti, dar şi la câteva aspecte legate de specificul dansului contemporan.
După mărturisirea lui, „Frumoasa“ este o coregrafie diferită de montările anterioare ale basmului. „În dansul narativ, strict academic, se păstrează elemente specifice unei interpretări romantice a basmului. Când am văzut pentru prima dată acest balet, am descoperit că nu seamănă cu povestea p