O posibila fuziune intre RCS&RDS si UPC Romania ar urma sa modifice in mod consistent piata telecom, formand un jucator cu de patru ori mai multi clienti pe segmentul de televiziune fata de urmatorul clasat. Vezi cum ar arata piata telecom daca zvonurile lansate de jurnalistul Catalin Tolontan pe blogul personal se vor adeveri.
Postul lui Tolontan a starnit o avalansa de reactii, de la “sunt doar niste zvonuri nefondate” la “intr-adevar, Liberty Global, proprietarul UPC Romania, este foarte nemultumit de profitul obtinut de filiala locala comparativ cu alte tari”. De asemenea, multe comentarii indica faptul ca o fuziune intre UPC Romania si RCS&RDS ar putea duce la un monopol pe piata TV din Romania.
Niciunul dintre operatorii telecom implicati nu a dorit sa comenteze pe marginea zvonurilor.
Consiliul Concurentei (CC), contactat de Wall-Street.ro, a subliniat ca nu se pronunta in prezent.
“Consiliul nu se poate pronunta la acest moment, fiecare operatiune de concentrare economica - achizitie, fuziune, se judeca de la caz la caz,in concret. O operatiune de concentrare economica care indeplineste pragurile valorice trebuie notificata. Apoi CC va analiza respectiva operatiune din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu mediul concurential”.
Achizitia UPC Romania de catre RCS&RDS ar veni in contextul in care americanii de la Liberty Global, actionarul UPC, sunt nemultumiti de pierderile companiei care in 2009 au ajuns la 119,6 milioane de euro, mai mult decat cifra de afaceri de 116 milioane de euro.
Pe de alta parte, in primele noua luni din 2010, UPC si-a diminuat numarul de clienti pe cablu analogic, telefonie si internet, continuand sa inregistreze cresteri doar pe cablu digital si televiziune digitala prin satelit, cele mai importante segmente pentru companie. UPC a ajuns la finalul lui septembrie anul trecut la