Grupul Feroviar Roman ar fi interesat de preluarea operatiunilor de transport de marfuri din Grecia, potrivit unor surse oficiale elene.
Operatorul roman va trebui sa se "lupte", in acest sens, cu grupul francez SNCF si compania nationala feroviara din Rusia, relateaza Reuters.
Insa, in timp ce rusii vor sa cumpere integral reteaua de cai ferate din Grecia, romanii si-au exprimat interesul doar pentru divizia de transport de marfuri.
La randul lor, francezii sunt interesati de transportul de pasageri, cat si de marfuri, si au avut deja discutii pe aceasta tema in Atena si in Paris, in 2010 si 2011. SNCF nu doreste, totusi, sa cumpere caile ferate elene.
De asemenea, un oficial grec a declarat ca s-a intalnit de mai multe ori cu o delegatie a Grupului Feroviar Roman, cel mai recent in luna februarie.
De succesul programului de privatizari din Grecia depinde, in mare parte, obtinerea fondurilor de care are nevoie din partea Fondului Monetar International si a Uniunii Europene, desi guvernul elen face presiuni sa i se dea unda verde in acest sens inainte de inceperea privatizarilor.
Operatorul elen de cai ferate, Trainose, si-a limitat pierderile la 33 de milioane de euro, in 2011, iar, in ultima luna a anului trecut, a avut profit. De asemenea, in primele doua luni din 2012, a obtinut un profit de 142.000 de euro, comparativ cu pierderi de 12,6 milioane de euro cu un an inainte.
Grupul Feroviar Roman ar fi interesat de preluarea operatiunilor de transport de marfuri din Grecia, potrivit unor surse oficiale elene.
Operatorul roman va trebui sa se "lupte", in acest sens, cu grupul francez SNCF si compania nationala feroviara din Rusia, relateaza Reuters.
Insa, in timp ce rusii vor sa cumpere integral reteaua de cai ferate din Grecia, romanii si-au exprimat in