Ultima generaţie a modelului de clasă mică a constructorului francez arată excelent. În plus, noul Clio vine acum în România şi cu un argument naţional: motorul de 0.9 TCe şi 90 CP se fabrică la Mioveni!
Renault Clio a ajuns la cea de-a patra generaţie, dar transformarea sa faţă de modelul original este aproape completă. Ultima propunere a francezilor pentru segmentul B este o maşină impresionantă, punctând atât la capitolul designului, cât şi la cel al motoarelor.
Începând cu aspectul, trebuie spus din capul locului că acesta este unul dintre atuurile noului Clio. Arată frumos, are lipici şi atrage imediat toate privirile. Văzut la repezeală, maşina pare mai degrabă un coupe, deşi are cinci portiere, la cele din spate mânerele fiind înglobate în partea de sus. În partea frontală, Clio are acum lumini de zi, cu tehnologie LED, amplasate între faruri şi siglă.
Interiorul este la rândul său o surpriză, din fericire una plăcută. De nebănuit din afară, maşina este evident mai spaţioasă decât generaţia precedentă, acelaşi fenomen repetându-se şi cu portbagajul. Pe locul şoferului poate intra lejer o persoană de 1.95 m, lucru surprinzător pentru un vehicul din această clasă. De asemenea, planşa de bord este reuşită şi îmbină cu gust clasicul cu digitalul. Poţiunea rezultată atrage, iar vraja lui Clio este cu siguranţă mai puternică decât în cazul oricărei alta dintre cele trei generaţii anterioare. Combinaţiile cromatice care se pot face la interior reprezintă limpede o trimitere către publicul ţintă pe care şi-l propune maşina. Personal, nu prea cred că o să fie mulţi pensionari sau oameni în floarea vârstei care să se dea în vând după o tapiţerie în roşu şi negru pe o caroserie galbenă, în timp ce puştii de 20 de ani ar face probabil coadă.
Poate cel mai important lucru, modelul testat a fost dotat cu motorul TCe 0.9, nimeni al