Intensificarea competiţiei dintre branduri şi, mai ales, evoluţia pieţei de retail şi a mallurilor au determinat companiile româneşti să apeleze la comunicarea la punctul de vânzare. Trei români din patru îşi direcţionează cea mai mare parte a bugetului alocat cheltuielilor din gospodărie către magazinele din comerţul modern, de la hiper şi supermarketuri la malluri sau reţele discount, arată studiul Shopper Trends 2006 realizat de compania de cercetare Nielsen. Orien
Intensificarea competiţiei dintre branduri şi, mai ales, evoluţia pieţei de retail şi a mallurilor au determinat companiile româneşti să apeleze la comunicarea la punctul de vânzare.
Trei români din patru îşi direcţionează cea mai mare parte a bugetului alocat cheltuielilor din gospodărie către magazinele din comerţul modern, de la hiper şi supermarketuri la malluri sau reţele discount, arată studiul Shopper Trends 2006 realizat de compania de cercetare Nielsen. Orientarea către comerţul modern are loc în contextul în care, în ultimii ani, au apărut pe piaţă sute de astfel de magazine, iar până la sfârşitul lui 2007 analiştii estimează o creştere numerică de aproape 50%.
În această situaţie, companiile se văd nevoite să îşi urmeze clienţii şi să mute comunicarea brandului la punctul de vânzare, mai ales că studiile arată că aproape 70% din deciziile de cumpărare se iau la raft. În acest demers, companiile sunt ajutate de agenţiile specializate pe shopper marketing, care au apărut în România în ultimul timp.
Shopper marketingul sau comunicarea la punctul de vânzare constă într-o serie de tehnici de analiză care ajută la înţelegerea comportamentului consumatorului, analiză pe baza căreia se creează planuri de comunicare prin care se influenţează deciziile de cumpărare. Concret, Unilever, de exemplu, a